Użytkowanie witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies.
Akceptuję

Reklamacje

Spis treści

1. Gwarancja i Reklamacje


1. Większość spośród prezentowanych w Sklepie produktów jest objęta gwarancją producenta lub Sklepu. Szczegółowa informacja dotycząca gwarancji znajduje się w opisie produktu. W wypadku braku takiej informacji w celu ustalenia szczegółów należy skontaktować się ze Sklepem. Zakres gwarancji udzielonej przez producenta bądź dystrybutora określa dołączony do towaru dokument gwarancyjny.
2. Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego będącego Konsumentem za wadliwość towaru w zakresie określonym przez przepisy Kodeksu cywilnego, a w szczególności przepisy o rękojmi (art. 556 – 576 (4) Kodeksu cywilnego).
3. Pojęcie „reklamacja” oznacza, związane z uznaniem przez Konsumenta, że towar jest wadliwy, odstąpienie przez Konsumenta od umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą albo skierowane do Sprzedawcy przez Konsumenta żądanie obniżenia ceny towaru albo naprawy bądź wymiany towaru na nowy.
4. Zgłoszenie reklamacji przez Konsumenta może nastąpić w formie pisemnej na adres siedziby Sprzedawcy wskazany na wstępie niniejszego regulaminu bądź pocztą elektroniczną na adres e-mail: info@ankon24.pl. W zgłoszeniu reklamacji prosimy podać imię i nazwisko lub nazwę Kupującego oraz w miarę możliwości opisać wadę towaru, a także należy dołączyć zdjęcie (jakie uszkodzenie itp.).
5. W przypadku, gdy towar jest wadliwy, prosimy o jego prawidłowe zabezpieczenie, aby uchronić go przed ewentualnym uszkodzeniem czy zniszczeniem do momentu zakończenia postępowania reklamacyjnego.
6. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji zgłoszonej przez Kupującego niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji.
7. Reklamowany produkt odsyłać należy na adres siedziby Sprzedawcy, określony na wstępie niniejszego regulaminu.
8. Konsument może składać reklamacje z tytułu rękojmi przez okres 2 lat od dnia otrzymania towaru, z zastrzeżeniem odpowiedniego stosowania przepisów o rękojmi.
9. Sprzedawca uprzejmie prosi Konsumenta o dołączenie do reklamowanego produktu paragonu bądź faktury VAT, gdyż może się to przyczynić do szybszego rozpatrzenia reklamacji. Ponadto Sklep zwraca uwagę, że Kupujący jest zobowiązany wykazać, iż produkt reklamowany nabył od Sprzedającego.
10. Gwarancja, o której mowa wyżej, nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego będącego Konsumentem przysługujących mu wobec Sprzedawcy na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
11. Zwrotowi nie podlega nigdy, niezależnie od podmiotu będącego jego nabywcą, towar będący uszkodzonym z winy Kupującego.
12. W wypadku uznania reklamacji towar uszkodzony zostanie wymieniony na inny, pełnowartościowy, a jeśli będzie to już niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania stanu magazynowego), sklep zwróci nabywcy równowartość ceny produktu lub zaoferuje mu inne, dostępne w sklepie towary do wyboru. Po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji produkt jest wymieniany lub jego równowartość jest zwracana w ciągu 15 dni roboczych.
13. Procedury opisane powyżej tyczą się każdej reklamacji zgłoszonej w ważnym okresie gwarancyjnym produktu.
14. Sklep może na życzenie Kupującego, w miarę dostępnych możliwości, dokonać wymiany zakupionego towaru. Kupujący przedstawia swoje życzenie dotyczące wymiany zakupionego produktu na inny(kolor, model, itd.), natomiast Sklep określa faktyczną możliwość dokonania wymiany a także koszty dodatkowe jakie kupujący ponosi na skutek swoich życzeń. W przypadku kiedy wymiana odbywa się bez dodatkowych kosztów (ten sam produkt, model, itd.) kupujący zobowiązuje się tylko do pokrycia kosztów dostawy wymienianego produktu. Wymiana odbywa się o okresie 21 dni roboczych. Wszelkie koszty kupujący reguluje przy odbiorze wymienianego mebla. Warunkiem wymiany towaru jest oddanie zakupionego produktu w stanie nienaruszonym.

2. Uszkodzenie towaru w transporcie


1. Zaznacza się, że szkody powstałe w trakcie transportu rozpatrywane są przede wszystkim przez podmiot dostarczający, a nie sam Sklep – z wyłączeniem wypadków transportu własnego Sklepu. Kupujący w przypadku widocznych uszkodzeń opakowania przy dostawie winien spisać protokół szkody przy osobie dostarczającej. W wypadku dostawy kurierem Sklep zobligowany jest przedstawić kurierowi dowód na powstanie szkody w trakcie transportu. W związku z tym możliwe jest, że w przypadku nie okazania protokołu reklamacja nie zostanie uznana.
2. Informujemy nadto, iż zgodnie z art. 545 Kodeksu cywilnego Kupujący powinien sprawdzić doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach określonego rodzaju. W razie jakichkolwiek uszkodzeń przesyłki bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt telefoniczny celem wyjaśnienia sprawy. Ponadto Informujemy, że w przypadku uszkodzenia przesyłki w transporcie, Kupujący ma prawo, zgodnie z ustawą z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. 1984 nr 53, poz. 272 ze zm.), do zwrócenia się do dostarczyciela o sporządzenie protokołu szkody w sytuacji kiedy dostarczyciel nie sporządzi protokołu szkody z własnej inicjatywy. Jeżeli Kupujący otrzyma od dostarczyciela protokół szkody, zalecamy przesłanie kopii tego dokumentu na wskazany na wstępie adres siedziby Sprzedawcy, gdyż może się to przyczynić do szybszego rozpatrzenia przez Sprzedawcę zgłoszonej przez Kupującego reklamacji.
3. W przypadku uszkodzenia przesyłki w transporcie prosimy o prawidłowe zabezpieczenie towaru, aby uchronić go przed ewentualnym dalszym uszkodzeniem czy zniszczeniem. Nadto należy niezwłocznie skontaktować się telefonicznie ze Sklepem pod numerem 665 539 166. oraz stosowną informację należy przesłać również drogą elektroniczną (e-mail).